Alla inlägg under juli 2014

Om jag inte minns fel så fick vi in 680 kr under kvällens sommarcafé. Det var i alla fall många gäster och gott fika så jag är inte förvånad.Jag och jullan serverade goda mackor och fantastiska mockarutor  . Nästa Onsdag så kör vi igen och jag hoppas att så många som möjligt orkar och vill komma.Och till sist vill jag bara önska er en fortsatt trevlig vecka, och jag hoppas att vi ses nästa Onsdag kl 18.

fuck this evil shit!!! jag hade skrivit en jättefin beskrivning om vad som hände förra onsdagen men sidan laggade och allt försvann. jag ger upp ni får bara veta om hur mycket vi fick ihop och hur jävla god äppelkakan var och grädden var helt underbar! vi fick ihop 775kr och jag hoppas att ni kan komma på onsdag och fika:) Det borde finnas kvar av den fruktansvärt goda kakan, om inte jullans brorsor ätit upp allt;P

Första sommarcafékvällen avklarad.

Det gick väldigt bra faktiskt, vi blev lite oroliga över att det inte skulle komma några eftersom att det tokregna och de flesta va på lappis i Husbondliden men det kom 26 pers sen fick vi ihop 590 kr.

Planeringen för kvällen va att barnen skulle vara ute och spela kubb,fotboll,bandy m.m men det blev inställt på grund av det dåliga vädret men som tur va hade vi skrivit ner några inomhuslekar, de flesta av barnen for hem efter fikat och då blir det lite svårare att köra lekar som hela havet stormar eller fruktleken då det va kvar farföräldrar och morföräldrar = gamlingar ja mena varför låta de springa i onödan ? ( ta inte illa upp alla 40+:are ) jaja vi körde iallafall ett skepp kommer lastat och jag blev lite förvånad över hur mycket de kom ihåg man kan tror att de har värsta minnesförlusten men det är snarare så att jag har det .


Beskrivning för ett skepp kommer lastat för de som aldrig har kört det: 

 

Deltagarna sitter i en ring. Ledaren håller en boll i handen och väljer en bokstav, t.ex M. Ledaren kastar eller rullar bollen till en annan deltagare och kan då säga att "Ett skepp kommer lastat medMotorcyklar". Personen som fått bollen rullar den vidare till en annan deltagare och kan fortsätta "Ett skepp kommer lastat med Motorcyklar och Mazariner". Nästa "Ett skepp kommer lastat med Motorcyklar, Mazariner och Mockasiner", osv.

Go'natt // Juliette 



Presentation

H4A
help for Africa
Sange, Congo

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni vi ska göra för att hjälpa dom i Afrika
 Sälja fika, och skicka pengarna
 Samla ihop kläder och skicka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards