Alla inlägg under februari 2013


Den här låten har inspirerat mig gudomligt mycket den här veckan och det kommer den fortsätta och göra=)<3

KOLAKAKA  ( ugn 175 grader  25-30 min)


3 ägg + 4 1/2 dl socker

2 1/4 dl  mjölk

6 3/4 vetemjöl

4 1/2 bakpulver

225 g smält margarin


KOLA GLASYREN


2 dl socker + 2 dl grädde

2 msk margarin

200 g schweiznötchokladkaka marabou


Smält margarinetoch ställ der att svalna.

Vispa ägg och socker poröst.

Tillsätt mjölken och sedan mjölet blandat med bakpulvret.

Rör till siat ner det avsvalnade margarinet.

Häll smeten i en långpanna och grägga i 175 gram i 25-30 min.

Koka upp socker + grädde och smöret till en glasyrsmet och låt en Schweizernötkaka  smälta ner i blandningen.

Koka sedan under omrörning tills glasyren tjocknar.

Bred ut glasyren på den avsvalnade kakan och låt den svalna innan du serverar den med grädde eller glass


Lycka till!




Hoj! 

Vi har helt hållet glömt bort och blogga på länge och det inte så konstigt då man måste förbereda sig inför massa prov innan lovet. Förra veckan så bakade jag och mamma inför en "försäljning" som jag och några i familjen skulle fixa och jag kan säga att det gick rätt bra trots kylan som var då, vi hade bakat muffins och helt otroligt goda kolakakor med schweiznötchokladkaka så om ni ska baka nån gång i veckan så tipsar jag er och baka kolakakan receptet får ni lite längre fram.Den 24 mars ska vi sälja fika i pingstkyrkan i stan och det längtar vi såklart till och vi hoppas att ni också gör det. I veckan hade jag och mamma tänkt baka eftersom att jag fyller år på söndag och jag hade även tänkt gå ut och sälja med Jossan om hon orka annars får jag hitta nån annan och sälja med.Förra veckan fick vi även in en film som min moffe hade spelat in för och visa om hur det har gått och hur mycket det betyder för dem och få hjälp så det var en rolig överraskning kan jag säga och vi fick även in några bilder men de får ni inte se än på ett tag för att jag har inte hunnit lägga in de på datorn så det får ni vänta med    


Edvin Vestermark om du läser det här så vill jag bara säga att alla i klassen saknar dig OTROLIGT mycket och vi hoppas veerkligen att du blir friskare snart             // Juliette 

Presentation

H4A
help for Africa
Sange, Congo

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni vi ska göra för att hjälpa dom i Afrika
 Sälja fika, och skicka pengarna
 Samla ihop kläder och skicka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards