Alla inlägg under oktober 2014

Det gick jättebra att vara tvilling med elin, vi vann tyvär inte men det förvånade mig inte direkt heller. Tycker att lärarna var duktiga i år även eleverna, vissa va lite otäckare än andra and thank god för att ingen blev skadad .


Som ni har läst på rubriken så har vi höstlov nu och en jobbarkompis till mamma som jobbar på bilda ska komma hit på tisdag för att ge oss tips på hur vi kan utveckla våran grupp och projekt så det ska bli roligt att ha hon här. 


Under höslovet så kommer en kristen konferens ( oktoberfäst) att äga rum i pingstkyrkan i skellefteå mellan den 28 - 2 oktober så se till att komma förbi på kvällsmöterna klockan 19-21:00, vi kommer att ha ungdomar i alla olika åldrar och storlek från andra städer här. Om man vill ha golvlogi alltså tak under huvet  och frukost under hela eller halva konferensen så kan man anmäla sig till Gustav Jacobsson som är ungdomspastor i kyrkan på : 0760084926 och det kostar 150:-  för hela veckan.Hoppas vi ses!!


Trevligt höstlov och busa lugnt nu under halloweenveckan!!

Hejhej, just nu sitter jag och Elvira på sörböleskolan och ska hålla i en servering eftersom att 25 engelskaläraren har "möte" ,det vi ska servera är havremums som blev över från måndagens servering då mamma skulle berätta om hur det är i sange mer info om det får ni snart av Lollo( Lovisa). Det första vi gjorde då vi kom hem va att koka kaffe så vi inte behövde stressa sen. Hoppas på att det går bra med försäljningen och att de tycker att kakorna är goda. Imorgon har vi utklädningsdag och jag är inte direkt en utklädningsmänniska men eftersom att vi går sista året på bureskolan så har jag tagit tag i det där och bestämt mig för att vara tvilling med Elin imorgon, vi får väl se om jag skriver om  hur det har gott  sen.


Ledtråd till nästa inlägg som Lollo kommer att lägga ut är 880:-


// Juliette

Vi har haft praktik nu under veckan och jag tänkte att vi skulle lägga ut om vart vi har varit, hur vi har haft det och om vi kan tänka oss att jobba med det/utbilda oss som det.


Jag har varit på ett äldreboende här i bure och det har gått hur bra som helst, fick massor med pluspoäng. Jag valde ett äldreboende för att jag gillar att jobba med människor och har lätt att göra det också sen så kan jag tänka mig att jobba som det. Jag har även funderat på att gå vård och omsorgsprogrammet på balderskolan så det va lika bra att jag fick se på hur det funka på ett äldreboende, om man går vård och omsorgsprogrammet så blir man undersköterska om man väljer den inriktningen och då kan man jobba inom vården. Jag har haft det superduperbra med bra personal och de som bor där, på måndagen den 6 oktober började jag 9:30 så jag fick en timmas sovmorgon men jag besämde mig för ett gymbesök eftersom att de började med dem vanliga öppettiderna efter reparationen den dan. De andra dagarna har jag börjat 7:30 och slutat 15:30 och det har funkat terrific, jag har provat på det mesta och det har gott bra. Tack nygården för en bra praovecka!! 


// Juliette


Jag har varit på Blomsterlandet och det var kul men jobbigt var tvungen att gå upp tidigt för att hinna med bussen. 

Det enda jag gjorde var att packa upp nya varor (julgrejor) och prismärka dem. Sen sista dagen fick jag göra en egen bukett vilket var jättekul!


// Jessica


Jag var på forslundsköket och det var jättekul :) jag fick diska, göra sallad, steka fläsk, potatis och plättar och se till så att det fanns bestick osv. Jag steg upp klockan 6.00 för att hinna med bussen och så sen var jag framme 40 min före jag börja varje morgon, men då fick jag ju sluta tidigare varje dag också :). Jag skulle kunna jobba på restaurang senare i livet men det är inget jag har tänkt utbilda mig inom. jag tycker att jag fick bra omdömme och att det gick jättebra :)


// Elin 


Hej har varit på kpc(kultur pedagogiska centrumet). Visste först inte att det fanns och absaolut inte att det var på nordanå. Första dan jag var där så sa dom att det inte var så många som jobbade som pedagoger osv. de sa typ 25 pers kanske mindre. Det är ju skit många!! eller inte så många men ändå inte få människor. det finns alla möjliga pedagoger:

bild,drama,media m.m( fick inte veta några andra).

själv var jag med en bildpedagog och två dramapedagoger. jag har varit med treor och gjort godisfabriker med inspiration från kalle och choklad fabriken. jag har även varit med i tre olika teatergrupper och hjälp dem med sina teaterskills. det var kul och jag fick vara med på en dansbienal äta en bulle och dricka hur mycket kaffe och choklad jag ville. Skulle lätt kunna haft en mycket sämre arbetsplats. Trivdes fruktansvärt bra och hade nog inte valt någon annan om jag kunnat, skulle lätt kunna praoa där igen.

// Lollo

Hej!
Jag var på biblan i Bure under min prao-vecka och det var väldigt lugnt och skönt! I början av veckan kom det klasser ifrån låg- och mellanstadiet som lånade böcker, då fick man hjälpa dem att välja böcker och boktipsa! Annars har jag fått märka nya böcker, ställa dem på rätt plats, registrera böcker de fått in/skickar till andra bibliotek m.m Några ifrån radion kom även dit på onsdagen (om jag minns rätt) och intervjuade de som jobbade där.
Jag skulle nog kunna tänka mig att jobba på ett bibliotek, visst! Det verkar bra, biblan i Bure är lite mindre och lugnare oxå, det passar mig! 
// Elvira

Va ett tag sen sist och ni kanske undrar om vad som har hänt hittils och om vad som ska hända härnäst.

Det har inte hänt så mycket den sista tiden förutom skola,skola och skola och man kan väll säga att det har börjat flyta på nu med alla förhör/prover och kapitlar och det är ju bra, sen så går vi sista året nu alltså 9:an för de som inte vet och det är lite tufft men det flyter på som jag sa. Den 20 oktober har vi servering på biblioteket här i bureå i samband med att mamma ska prata om hur det är i Kongo och hur det har gått med utvecklingen i Sange där vi har vårat projekt, det flyter på där också faktiskt för de har börjat med barnhemmet som vi,Hobbyn och Pingstkyrkan har startat upp sen har vi planerat att skicka julklappar i år också och det hoppas vi att det ska gå bra och  att det kommer fram till rätt person för man vet aldrig. Den 23:e ska vi servera fika till engelskaläraren inom Skellefteå kommun på Sörböleskolan i Skellefteå då de ska ha kurs och under dessa två serveringsgångerna passar det bra med långpannekaka jag mena vem gillar inte det sen så passar det perfekt om det skulle bli mycket folk.

Imorgon hade jag tänkt ge mig på en utmaning på HK:N genom att baka wienerbröd, det svåra med wienerbröd är kavlingen men det är så gott så det är bara att köra hårt.


Ni får hålla tummar och tår för oss som har mer än bara skolan att tänka på   // Juliette

Presentation

H4A
help for Africa
Sange, Congo

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni vi ska göra för att hjälpa dom i Afrika
 Sälja fika, och skicka pengarna
 Samla ihop kläder och skicka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards